Известие

Collapse
No announcement yet.

Алфата Гасне в движение !!

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Алфата Гасне в движение !!

    Здравейте колеги. Днес си ходих до село. и си карам по магистралата за Ботевград с около 100км и колата огасна. Алфата е с мотор 2.4 136. До сега никога не съм имал каквито и да са проблеми с нея карам я от 2 години. И така след като спря да работи двигателя веднага в авариината и слязох откачих клемата постоях 10 минути и колата запали. Като се прибрах я качих на диагностика и не показа никакви грешки. Показа но бяха за аербезите.. От какво може да е този проблем ????? Помагайте..
    Alfa Romeo 164 2.0 TS 155 hp -Бивша
    Alfa Romeo 166 2.4 Jtd 140hp - Бивша
    Alfa Romeo 155 2.0 TS - Бивша
    Алфата не е кола, това е страст !

  • #2
    Това е датчика на коляновия вал. Загрее ли колата, той спира да функционира правилно, ЕКУ-то няма информация за положението на коляновия вал и колата гасне. При мен се случи сигурно 20 пъти докато разбера какво е. На едната диагностика нищо не показа, но читав сервиз видяха грешката на коляновия вал, смених го за 30-40 лева сам, без сервизи и проблема изчезна.
    За мен това е вариант 1. Другото е да ти е свършила нафтата или е било малко и ако си бил на спускане да е загаснала, щото сондата е била на сухо.
    Аз не се сещам за други варианти, при положение, че е запалила след 10 минути.
    Skoda Superb II 2.0TDI Laurin&Klement EX-Alfa Romeo 166 2.4 JTD '99 Edizione Sportiva EX-Volvo S80 2.5D Summum

    EX-Alfa Romeo 33 1.3 Boxer

    Comment


    • #3
      Би трябвало с FES да се види грешката ако е датчика на КВ.
      Иначе симптомите са такива. При по-висока температура отказва да работи. Като поизстине се оправя.


      159 1.8 MPI
      166 2.0 TS (ex)

      Comment


      • #4
        С ФЕС не показва нищо. При мен откриха грешката с examiner.

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от Doomguy Покажи съобщение
          С ФЕС не показва нищо. При мен откриха грешката с examiner.

          Наскоро метнах един датчик в кофата. Симптомите бяха същите а с FES грешката си се виждаше.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Би трябвало с FES да се види грешката ако е датчика на КВ.
            Иначе симптомите са такива. При по-висока температура отказва да работи. Като поизстине се оправя.
            Само че ЕДЦ 15 си трие грешките като откачиш акумулатора,не мога да повярвам че не го знаеш

            П.С.Колега вариантите са много,от датчик КВ,през скапана нафта или регулатор за налягане,,до помпа високо налягане.Препоръчвам ти да покараш пак така,като загасне виж дали ще запали веднага,или след 10-15 мин.,ако запали веднага е проблем с налягането на нафтата,ако запали след 10-15 мин. е датчика на КВ
            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
              Само че ЕДЦ 15 си трие грешките като откачиш акумулатора,не мога да повярвам че не го знаеш
              Аз още много, ама наистина много други работи не знам.


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                Аз още много, ама наистина много други работи не знам.
                Ето сега научи нещо
                Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от Mury Покажи съобщение
                  Ето сега научи нещо
                  Благодаря!

                  Всъщност едно от малкото неща, които знам е това, че човек докато е жив, все се учи.


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Ако има FES, като изгасне да се закачи и да завърти да запали. Ако е датчикът на коляновия вал, няма да има отчитане на обороти или ще се сменят безпорядъчни стойности.
                    Alfa Romeo 1.9 JTD 00 sigpic

                    Comment


                    • #11
                      Първоначално публикувано от myato Покажи съобщение
                      Ако има FES, като изгасне да се закачи и да завърти да запали. Ако е датчикът на коляновия вал, няма да има отчитане на обороти или ще се сменят безпорядъчни стойности.
                      Когато на мен ми се случи това с датчика, беше бая горещо, работещ климатик и т н. Двигателят угасна и няма палене. Лаптопът не беше с мен и започнах да проверявам бушони, релета и букси. След около 15 мин. ръчкане запали. Минах 300 м. и отново угасна. Отново ръчкане и чесане и след 15 мин пак запали. Тогава се сетих затова, че бях чел за подобни симптоми от скапан датчик. И на следващото гаснене нарочно нищо не пипах а само чаках. Минаха 15 минути и хоп - запали. Зарязах я, на другия ден - студен старт, загрява до работна температура, карам я 30 минути и няма помен от проблема. После я погледнах с FES и имаше записана грешка за датчика.


                      159 1.8 MPI
                      166 2.0 TS (ex)

                      Comment


                      • #12
                        Значи датчик. Съдя по това защото беше много топло и колата 200км не е спирана на климатик с 4 човека. Нафтата за сега я изключвам като вариянт.
                        Alfa Romeo 164 2.0 TS 155 hp -Бивша
                        Alfa Romeo 166 2.4 Jtd 140hp - Бивша
                        Alfa Romeo 155 2.0 TS - Бивша
                        Алфата не е кола, това е страст !

                        Comment


                        • #13
                          Околните условия са без значение, двигателят.си поддържа постоянна температура.
                          Не всички, които се скитат, са изгубени.

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от lordliness Покажи съобщение
                            Околните условия са без значение, двигателят.си поддържа постоянна температура.
                            Охлаждащата система се стреми да подържа температурата на двигателя в някакви граници.
                            Но горната температурна граница се променя в зависимост от околната температура.
                            Ако приемем, че при 10 градуса околна температура, температа на двигателя достига максимум 95 градуса, то при околна температура от 35 градуса, максималната температура на двигателя въобще няма да е същата а по-висока, примерно 100.

                            Е - като дефектира частично датчикът и при 95 работи а при 100 не работи, е нормално това да се усеща само при по-висока околна температура.


                            159 1.8 MPI
                            166 2.0 TS (ex)

                            Comment


                            • #15
                              Датчика не беше ли потопен в маслото? Би трябвало да се влияе и от неговата температура.

                              Comment

                              Working...
                              X